Ce-ai în valiză?

joi, 4 februarie 2010
Cică dimensiunea genţii unei femei creşte direct proporţional cu vârsta... Asta o aflasem acum vreo doi-trei ani şi dezbăteam subiectul împreună cu Angela amuzate fiind amândouă de infinitatea accesoriilor muiereşti. Ce geantă mică aveam pe vremea aceea!
Din perspectiva mea de om comod lucrurile stau cam aşa: aş merge cu rucsacul în spate şi la baie! Vreau să am veşnic libertate de mişcare, nu suport să car nimic în mâini şi nu-mi place să-mi îndes lucruri în buzunare. Ca femeie practică şi prevăzătoare ce sunt evit pe cât posibil să cer. Prima opţiune ar fi să am, a doua să confecţionez, a treia să cumpăr şi abia a patra să apelez la altcineva. Iar pentru o fiinţă robustă ca mine greutatea nu este tocmai o problemă.
Le privesc uneori cu invidie pe tipele care se plimbă vara fără nicio traistă după ele, fără nimic în buzunare sau în mâini afară de-un telefon mobil. Şi mă întreb totuşi: unde-şi ţin fetele astea banii, batista sau cheile? Mă amuz copios ori de câte ori vreun fumător rătăcit în negura vremii se trezeşte disperat că nu are brichetă. I-o împrumut pe a mea, câştigându-i admiraţia pentru tot restul vieţii pentru că eu - nefumătoare convinsă - port veşnic flacăra salvatoare.
Genţile mele chiar au crescut direct proporţional cu vârsta, asta e clar, dar mi-e teamă că-n ritmul ăsta va trebui să-mi cumpăr până la urmă o rulotă pe care s-o car după mine! O rulotă în care să încapă mai întâi ele: cele trei genţi „elegante” - una mică, alta neagră, alta imensă, traista de vară, rucsăcelul ornat cu insigne, rucsacul de drumeţie, rucsacul pentru role, rucsacul de oraş, geanta aparatului foto, geanta... mult căutată, preaiubită, de care m-am îndrăgostit la prima vedere şi pe care o tot folosesc acum. Şi-ar mai fi...
Era un joc pe care-l jucam în copilărie şi nu de mult cu Elennuka, pe mess. „Ce-ai în valiză” - adică trebuia să spui toate lucrurile care încăpeau în valiză şi care începeau cu o literă anume. Cel mai haios era când vroiam să băgăm vreun leopard sau vreo greblă şi disputam aprig dimensinile valizei jocului nostru.
Ce-am eu totdeauna în „valiză” indiferent de alfabet sau de anotimp? Batiste de unică folosinţă, chei, portofel, buletin, strugurel, ceva de prins părul, pastile, unghieră, oglindă, pilă de unghii, şerveţele umede, gumă de mestecat, pixuri, agendă, telefoane, „chestii” de-ale femeilor, tocul cu ochelari, brichetă, briceag, ruletă, mp3 player, memory stick şi ace de siguranţă. Prietenii ştiu de ce!
Ce mai am adesea prin geantă? Aparatul foto cu cablul, trepiedul şi bateriile de rezervă, portofelul cu mărunţei de cafea, mănuşile - iarna, sticla cu apă - vara, cutiuţa cu mâncare când merg la serviciu, ziarul când mă întorc, facturi, dvd-uri, cărţi, tinctură de propolis, încărcător, haine, super-glue şi uneori ciocolată.
Am scris toată povestea asta din lipsă acută de spaţiu. Nu pe blog, ci în geantă. Visez la ziua în care să pot pleca de acasă fără să am la mine ceva pentru altceva, ceva pentru cineva, ceva pentru să s-ar putea, ceva pentru că m-ar ajuta, ceva care m-ar putea salva... 

18 comentarii:

  1. Cat de perversa ai putut sa fii la faza asta :)) :*

    RăspundețiȘtergere
  2. PERVÉRS, -Ă, perverși, -se, adj. (Despre oameni; adesea substantivat) care este înclinat spre fapte rele, gata oricând să facă rău; care manifestă o deviere de la normal a instinctelor, a judecății, a ideilor, descompus din punct de vedere moral; corupt, depravat, imoral; (cu sens atenuat) perfid, fățarnic; spec. anormal din punctul de vedere al comportării în relațiile sexuale. ♦ (Despre manifestările, instinctele etc. oamenilor) Care trădează, exprimă, reflectă perversitate. – Din fr. pervers.

    Deci... nu prea cred

    RăspundețiȘtergere
  3. Alina (bubulina) :)4 februarie 2010 la 19:45

    Am si eu ruleta in geanta, deci nu esti singura...:)...iar cu acele de siguranta, da, ai dreptate, prietenii stiu de ce..;)..."valiza" femeilor e cum e...sa vezi cate are frate-miu in geanta.:))..i-a trebuit o ora sa mute tot, dintr-o geanta in alta (pentru ca si-a cumparat alta mai mult mai mare si mai incapatoare)...

    RăspundețiȘtergere
  4. Alina (bubulina) :)4 februarie 2010 la 19:46

    Am vrut sa scriu mult mai mare si mai incapatoare...:)...

    RăspundețiȘtergere
  5. Aaaa daaa... şi tu ai ruletă fată! Dacă mai găsim o a treia cu ruleta în geantă deja putem zice că e un trend şi l-am convins pe Lup the Dude :P

    Chiar sunt curioasă ce are frate'tu în geantă. Îl pun şi pe el să facă o listă :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Alina (bubulina) :)4 februarie 2010 la 20:09

    Chiar si frate-miu are ruleta in geanta...:)....se pune?

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu! Era vorba de gagici, centimetri şi perversitate :P

    RăspundețiȘtergere
  8. şi eu care credeam că sunt singurul care are de toate prin genţi / buzunare / huse / rucsac ... :))

    Eu cred că pervers e mai degrabă Lupul pentru aluzia "discret" făcută. e utilă o ruletă ..şi îţi dai seama de asta tocmai atunci când nu o ai. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. mai bulinuto dar cum a ramas cu vinul ala? :-?

    RăspundețiȘtergere
  10. Alina (bubulina) :)4 februarie 2010 la 22:51

    mai laur...eu am facut invitatia, dar se pare ca nu mi-a fost acceptata...iar vinul s-a baut...si nu fiert....:)..

    RăspundețiȘtergere
  11. pai ia reformuleaz-o ;).. sa vedem acum.

    RăspundețiȘtergere
  12. Ce controversată mai e şi ruleta asta! Hai să vă zic povestea ei. De fapt n-am folosit-o decât o singură dată, acasă. Însă mă întâlneam dimineaţa cu un coleg de breaslă care între două ţigări se juca fără încetare cu o ruletă-breloc. Iar eu atunci gând rumeg gânduri trebuie să am ceva în mâini cu care să mă joc şi eram profund geloasă pe dispozitivul de măcinat nervii ai tipului. Până în ziua în care mi-am amintit să o implic în universul vieţii mele unde îşi va găsi vreodată un job. Şi-am încălecat pe-o şa...

    RăspundețiȘtergere
  13. Alina (bubulina) :)5 februarie 2010 la 09:17

    Ruleta mea e primită de la Bălan, care-mi cunoaste "obsesia" dupa brelocuri...şi pe care o folosesc exact în aceleaşi scopuri...iar când mă plictiseam la muncă mă apuca nebunia de a-mi măsura biroul (şi nu biroul ca spaţiu, ci biroul ca mobilier), facturierul, etc...Laur, reînnoiesc invitaţia, dar de data asta veniţi cu vinul vostru :) ;)..ei, ce spuneţi????

    RăspundețiȘtergere
  14. bine venim cu "vinul nostru" ;).. stabiliti voi detaliile. :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Servus Ana, ai ceva la mine pe blog, daca vrei sa ridici...

    RăspundețiȘtergere